Mi az az értékesítés kiszervezés, és miért választják ma Magyarországon egyre többen?

2025.07.28

1. Mi az értékesítés kiszervezés?

Az értékesítés kiszervezés (angolul sales outsourcing) lényege, hogy a vállalat – belső sales csapata helyett vagy mellett – külső szakértő cégtől vásárolja meg az értékesítési tevékenységet. Ez egyfajta Business Process Outsourcing (BPO) modell, mely lehet teljes értékesítés kiszervezés vagy csak részterületek, pl. leadgenerálás vagy hideghívás kiszervezése WikipediaStatista.

Az outsourcing partner szakértelmet, rugalmasságot és gyors piacra lépést kínál, gyakran költséghatékonyabban, mint bérelni és képzésben tartani belső kollégákat. Különösen új piacokra belépéskor lehet nagyon előnyös mód.

2. Statisztikák Magyarországról

A BPO piac Magyarországon várható bevétele 2025-ben eléri az 595,92 millió USD-t, és évente 4,62%-kal növekszik 2030-ig Statista+2Statista+2ISO Szabványok+2.
Az IT outsourcing, amely részben sales támogatást is tartalmazhat, 2025-re 776,65 millió USD-re nő, 7,85%-os CAGR-rel Statista.

Ez a trend azt mutatja, hogy egyre több magyar cég értékesítést kiszervezésre adja, részben költségoptimalizálás, részben hatékonyság és rugalmas skalázás miatt.

3. Miért nő az érdeklődés Magyarországon?

  • Költségoptimalizálás értékesítés területén: fixed költség helyett teljesítmény alapú szolgáltatás.

  • Gyors piacra lépés: egy outsourcing partner napokon belül működő értékesítő csapatot tud indítani – szemben a hosszú toborzási folyamattal Wikipedia.

  • Magas szintű szakértelem: a sales outsourcing cégek szakértők, tapasztalt szakemberekkel.

  • Rugalmasság és skálázhatóság: igény szerint bővíthető vagy csökkenthető volumen, nincs HR terhelés.

  • Leadgenerálás outsourcing: fókuszált, mérhető leadek, ROI-alapú működés.

4. Előnyök céges szempontból

4. Előnyök céges szempontból

Az értékesítés kiszervezése számos kézzelfogható előnnyel jár a vállalatok számára. Az egyik legnagyobb előny a gyors piaci reagálás – míg egy belső értékesítési csapat felépítése hetekig vagy akár hónapokig is tarthat, egy kiszervezett sales rendszer szinte azonnal működésbe lép. Emellett a külső partner magas szintű szakértelmet biztosít: kipróbált értékesítési technikákra, tapasztalt sales szakemberekre és bevált módszerekre támaszkodhatsz, így csökken a hibázás kockázata és nő a sikeres lezárások aránya.

További fontos előny a költségkontroll: a legtöbb esetben teljesítményalapú együttműködés történik, tehát csak sikeres lead vagy lezárt üzlet után történik díjfizetés, így minimalizálható a felesleges kiadás. A rugalmasság szintén kiemelkedő: az értékesítési kapacitás könnyen alakítható az igényekhez – legyen szó szezonális kampányokról, új termékbevezetésről vagy projektalapú növekedésről.

Végül, de nem utolsósorban: az értékesítés kiszervezésével a vállalat a saját core tevékenységére koncentrálhat. Ahelyett, hogy energiát és időt fordítana az értékesítési csapat menedzselésére, a cég fókuszálhat az innovációra, ügyfélélményre vagy termékfejlesztésre – miközben a sales gépezet a háttérben hatékonyan működik.

5. Mikor érdemes kiszervezni?

  • Ha nincs belső sales csapatod, és gyorsan szeretnél piacot nyitni.

  • Ha növekedni szeretnél, de a bővítés humán erőforrásban költséges.

  • Ha célpiac validálás vagy kipróbáló csomagok futtatása előtt állsz.

  • Ha ideiglenesen (pl. kampány, új termék bevezetése) szükség van extra kapacitásra.

6. Milyen típusai vannak az értékesítés kiszervezésnek?

  • Leadgenerálás outsourcing: hideghívás, email kampány, inbound lead kezelés.

  • Teljes körű sales outsourcing: ügyfélkezelés, tárgyalás, lezárás.

  • Részleges kiszervezés: pl. csak új ügyfelek felkutatása, míg meglévőket belső csapat kezeli.